Långfredag

Så var det Fredag igen, helt sanslöst hur snabbt veckorna går nu för tiden...Jag tycker man hann med så himla mycket mer förr medans man nu stressar och skyndar men ändå inte hinner.

Igår hade vi iaf en hemskt trevlig kväll med käk och öl och till sist blev det dessutom utgång på Goya och det var ju inte igår. Däremot märker man att man börjar bli gammal, jag vet inte vad Peter eller någon annan skulle säga om jag skulle ut på krogen och hade dragit på mig en liten minitopp, en muskort kjol och skyhöga porrskor...? Jag tror fan inte jag skulle få gå ut så alltså! Men det gör visst folk idag så antingen får man väl acceptera att man blivit till åren eller så får man dra ut på klädjakt för nått sånt där har då inte jag i garderoben! :)
Söta är dom ju visserligen men dom blir ju förkylda, flickebarnen!

Ja men trevligt var det iaf, så roligt att få träffas när man annars ses så sällan, dessutom firade vi ju Jennies jobb som hon fått, Björsas löneförhöjning och Mickans bebis i magen!
Jag har stulit lite bilder från Thereses blogg för min kamera la ju såklart av bara för att man tagit med sig den!

                    

Hur som haver vaknade jag på tok försent idag men ville ändå inte kliva upp...Trots allt gjorde jag det, åt lite, pluggade lite och sen drog jag på mig arbetskängorna och gick ut och klippte färdigt häcken så nu är det fixat. Och ja, jag vet, för vissa låter det skittöntigt och astråkigt och jättegammalt men det är faktiskt skönt! Jag tycker iaf det, jag har längtat efter att kunna gå ut och bara vara lite ute och nu kan jag ju det. Skönt väder var det dessutom så det gjorde inte saken sämre.
Nu har ju nästan all snö smält så nu kan både jag, Missan och Boris mysa omkring på altanen. Idag blev det kaffe för mej och vatten och flugor för Boris. Missan smög omkring i skogen så henne såg vi inte mycket av.

                   
Så här såg det ut för två veckor sedan när vi skottade järnet för att få lite vår på baksidan. Blåsorna i händerna är ännu inte veck men nu är väl ändå det grövsta jobbet avklarat? :) Utom altanräcket då.

Sedan blev det i vilket fall mer skola och sedan en rask promenad till Peters jobb för en påskmiddag a'la italianstyle för mig själv. Jag kunde ju iaf spana och flörta med kocken så det var inte helt fel.

Nu däremot blir det duschen och mer skolarbete så jag kan slappna av och mysa ner i soffan med påskägget i kväll.

 /Linnéa

Kommentarer
Postat av: therese

Jaaa va kul att du har skaffat dej en blogg också! Va mysigt ni ser ut att ha på altanen. Boris har blvit så stoor sen jag såg honom, då var han fortfarande en hon =) Tack för igår. KRAAAAM

2009-04-10 @ 20:22:45
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0