Vårsol

I morse hade jag en sån här mysig vårkänsla som jag förökte hålla kvar genom att ligga kvar rätt så länge i sängen för att sedan brassa på en redig frukost i lugn och ro :) Boris och Missan fick vara ute och leka så förhoppningsvis är han lite lugn och go när jag kommer hem ikväll efter skolan.
Igår kväll däremot när jag släppte ut honom drog han raka vägen bort mot en stor, arg katt som knatat omkring runt vårat hus några dagar. Jag blev såklart lite orolig för lill-Boris är ju inte alltid så klipsk så han vill ju leka med allt och alla och jagar ju efter utan att förstå att han kan få stryk. I vilket fall så vänder den stora arga katten och rusar rätt på Boris som får slåss och skrika innan han sliter sig och kommer kutande med den andra hack i häl. Själv stod jag här i dörren och ropade på min älskade Boris så att han skulle kunna springa in i "bo" men icke, han (och den andra katten) rusar rätt in under altanen samtidigt som Missan kommer skenande. Jag hoppas hon inte bara ville försvara sitt revir utan att hon kanske ville försvara Boris med men fint var det iaf. Slutligen ser jag den andra katten knata iväg medans en rädd Boris kikar fram på andra sidan altanen :) Så han klarade sig alltså och jag tog in honom i tryggheten varpå jag hittar en skitstor hårtuss i Boris mun. Avsliten från rötterna. Dessvärre vet jag inte om han tog med sig en bit av den andra katten eller om han slickade loss en avsliten tuss från sig själv.

Nu har jag i vilket fall slängt in lite bilder från helgen så här kommer ett urval. Både från uteservering med mysig lunch, militärfest där jag och Elin var ninjor, den guidade visningen på Slottet och från Tomas födelsedagskalas i Söndags. 

                                   
                              

Dessutom är resan betald och inbokad nu så snart bär det av!!
Plugga på!
/Linnéa

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fina vi är!

2009-05-01 @ 15:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0