Urkass på bloggande

Jag måste be om ursäkt för att jag är så in i norden dålig på att blogga, men det är ju så mycket skönare att vara ute i solen när man nu har tid över. För det har jag haft sedan i fredags då jag lämnade in lite skolarbete så nu är det inte mycket kvar. Däremot hade jag tänklt att jag skulle vara lite aktiv på hemmaplan nu när tid fanns för att städa och snygga till men det har jag faktiskt struntat blankt i! Inte vill väl jag vara inne och städa och böka när solen skiner och blommorna blommar. Jag har solat och faktiskt också tagit årets första sverigebad. I lördags ute i trösken när jag hälsade på Mickan och Jim i stugan där.
Inte nog med det så kunde jag inte hålla mig därifrån på söndagen eftersom det var så skönt och mysigt på lördagen så då passade jag på att våldgästa dem igen. Fast då hade jag iaf med en liten blomma till Mickan eftersom det var hennes första morsdag (visserligen med ungen i magen, men ändå) och en liten bull-längd! :) Festligt värre.
Före det hade jag hälsat på hos päronen och ätit lunch med dem och mormor som var där på besök. till mamma hade jag köpt ett par vita liljor från mig och systrarna så jag tror bestämt att man börjar bli lite omtänksam, eller iaf komma ihåg såna här grejer bättre, såhär på ålderns höst.

Inte nog med helges kalasande så kom jag ju hem från barcelona för över en vecka sedan, utan att visa en bild eller skriva en rad så det kommer lite såhär i efterskott.
Barcelona - vilken fiin stad, Såklart man tycker den är jättefin och jättetrevlig men tyvärr gav en hel del av servisfolket som jobbade där nere (servitriser, killen i hotelllobbyn m.fl.) ett förjävla trist intryck. Suckande och himlande med ögonen, vilket jag kan balla ur totalt på. Man ska fan inte jobba med människor om man inte kan bete sig. Men men, vi log och ignorerade deras sura uppsyner och hade en urskön semester ändå. God mat och fina byggnader, en del shopping, muséer, undervattensställe (med fiskar) OCH vin och strand och mys. Hur skönt som helst och väldigt välbehövligt efter en slitig vår.

                   
                 
                 
                 
                                               

Nu är jag ju nästan klar med skolan iaf så då kändes det skönt att tänka på annat och ha det skönt ett tag, dessutom nalkas ju Mickans lilla bebis och så blir det födelsedagar och ståhej under sommaren också. I morgon Mickan, sedan Jennie, sedan Theres OCH lilla Tuva och sedan Hilda och sen JAG! :)
Jag frågade Peter för några dagar sedan vad han hade planerat för överraskningsfest för mig...undrar om han fattade piken?

Tack och hej
/Linnéa


Kommentarer
Postat av: Sandrine

Yay, äntligen bloggande från Linnéa, som jag har längtat. Fina bilder från Barcelona, jag vill också åka på semester! Men vi har i alla fall fint väder här nu, fjärde dagen i rad med strålande sol, har till och med bränt mig, ganska oväntat i detta land. Puss puss

2009-06-02 @ 10:44:52
URL: http://sandrine.blogg.se/
Postat av: therese

Fina bildr på en fin familj! Ni ser så mysiga ut! Vi måste leka nån dag! KRAM

2009-06-02 @ 14:50:58
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0