Fire

Idag har kamin-bygg-killen varit här och kikat omkring. Nästa vecka ska nämnligen den efterlängtade kaminen in så då blir det elda av. Har längtat som tusan efter den för vad går upp emot en brasa och en kopp te eller ett glas vin när det börjar mörkna.
                                               
                                                              
                           Så här ser våran kamin ut med myyycket mycket insyn till elden!

Kamin-bygg-killen tittade även på lite socklar och lister som vi lämnat så nu blir även de där sista grejorna gjorda...jag kan inte fatta att man själv skjuter på det så in i norden som vi gjort...Hur som haver är det ju bättre att det görs sent än aldrig. Sedan är det bara övervåningen kvar, men den tror jag vi spar något år så man hinner spara ihop lite. Så ska jag sätta upp hyllor också över bänken i tvättstugan.

Det är mycket nu!

Idag kom det ju några snöflingor här så då fick jag ju en sån otrolig julkänsla i kroppen, så nu går man ju bara och väntar på att få slänga fram julpyntet, julstjärnor och lussebullar. Fram med glöggen och pepparkaksburken, snart smäller det!

Nu blir det pajätning och jobb.


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh wow. Hon bloggar! Äntligen!Måste få komma och kika på kaminen nån dag! Kram

2009-11-30 @ 14:24:18
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0